Je hebt de tijd van beginnen en die van stoppen. - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Je hebt de tijd van beginnen en die van stoppen. - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Je hebt de tijd van beginnen en die van stoppen.

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

04 September 2010 | Frankrijk, Lanty

Dat ruikt lekker geef mij ook eens?
een trekje en a junkie is born.

Een heleboel jaar later, ZIJN WE NU ALLEBEI GESTOPT MET ROKEN!!!!

Dit was natuurlijk geen pretje, vooral het stoppen van tiemen voor mij niet.;)
( oh ben blij dat hij niet thuis is nu haha )Nee ook dat viel reuze mee.
Ik denk dat we elkaar allebei een week flink op de nek gezeten hebben, maar daarmee was het met de prikkeling ook gewoon gedaan. Tiemen heeft alleen de ellende gehad dat hij bijna andere halve week heel slecht heeft geslapen ervan, en met het harde werken wat hij er naast doet is dat niet altijd prettig.
Maar hij zit zondag op week 2, ze zeggen dat week 3 de vervelendste is dus hij moet nog even volhouden en dan is het bijna officieel gelukt.
De held.:)( mijn held ):D

Even hebben we hier gedacht dat de zomer over was toen het ineens 2 dagen maar 16 graden was, gelukkig hebben ze toch het beste met ons voor die wolken en die kou en zijn ze maar gauw weer naar jullie gevlogen zover ik begrepen heb.
Nu is het hier dus ook weer 28 graden, met een strak blauwe lucht.

Mama is vorige week nog een paar dagen geweest wat ook ontzettend gezellig was. We hebben samen appelmoes gemaakt, die ik uiteindelijk verpest heb door er te veel citroen sap in te doen om de kleur te bewaren. ( bij deze mam hij is helaas echt niet lekker )
maar we hebben nog zat appels aan de boom dus ik doe het gewoon nog eens over.
Ook heb ik vandaag mijn eerste echte tomaten soep gemaakt met tomaten uit de tuin! Hij staat lekker op het fornuis te pruttelen dus ben benieuwd wat tiem er van vind vanavond.

De 25ste September deze maand gaan 4 van onze vrienden trouwen, en ja beide koppels zijn Nederlands en ja ze trouwen allebei hier in Frankrijk.
Dat is toch niet te geloven heb amper ooit een bruiloft bij gewoond en nu heb ik er 2 op 1 dag en dan ook nog eens ... wie had dat ooit gedacht.

Toon word ongeduldig ze wil eruit maar ik heb vanochtend al gelopen met haar en gerend, ja ja geloof het ( of niet ) maar ik ben aan het rennen.
Toen Gert er nog was heeft hij 2 keer met me gerend om te laten zien hoe het moest, en nu doe ik het zelf.
Gert heeft me een schema gegeven van hoe en wat ik iedere week qua tijd moet veranderen en zo bouw ik heel langzaam op.
Ik zit nu al op 6x 2 minuten rennen en 2 lopen.
Nou denk je dat is niets... doe het maar eens in Frankrijk waar geen enkele weg plat is.

Met het klussen van tiemen gaat het een beetje te goed, hij moest vandaag zelfs klussen omdat iedereen hem wil hebben om iets te veranderen en hij eigenlijk geen nee wil en kan zeggen. Maar vanochtend trouw mee opgestaan eieren gebakken voor tussen de middag en daarna ging hij zoals altijd weer vrolijk op pad.

In Oktober moeten we 2 weken werken in het westen van Frankrijk bij vrienden van zijn ouders.
Die hebben daar een huis gekocht en willen dat tiemen er gaat werken, dus we gaan die kant op met een sleurhutje, en kei hard aan de slag want na die 2 weken zijn Gert en Hilde hier.. om hier weer verder aan het appartement te werken.

Wat een drukte wat een drukte, toon kan niet meer wachten.

A la prochaine
Renee

  • 04 September 2010 - 18:04

    Juul:

    Hoi Renee en Tiemen.
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie.
    Renee je bent wel erg goed bezig,super hoor petje af. Hier gaat het ook prima,de vakantie zit erop maandag weer aan de slag.Veel sucses met jullie moestuin en klussn.
    Groetjes Fred en Juul

  • 05 September 2010 - 06:35

    Ger Hanssen:

    Hallo Renee en Tiemen
    Wat knap van jullie dat jullie met roken gestopt zijn.
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
    Zelf ga ik er aan wennen om nog maar 2 dagen te werken.
    liefs Ger

  • 05 September 2010 - 22:54

    Niels:

    Goed bezig, en nou volhouden! Ik ben nu officieel 1 jaar rookvrij en ik mis er eigenlijk niks meer aan. Ben hier wel weer lekkere Maderaanse biertjes aan het drinken. Nog 4 dagen in het paradijs hier en dan weer back in nl!
    Groetjes, en ook van Leoni!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 26469

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: