Werken in het Rijk der Franken - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Werken in het Rijk der Franken - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Werken in het Rijk der Franken

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

02 Augustus 2010 | Frankrijk, Lanty

Goh Renee, wat doe jij eigenlijk daar in Franrkijk?

Nou Werken natuurlijk!

Zo heb je er geen en zo heb je er 3, Ik zat me zoals vele van jullie weten al wel een tijdje op te fokken over het feit dat tiemen de kost winnaar was en ik de gene die het geld uit gaf.
Daar is vanaf vorige week verandering in gekomen! Ik werk nu 3 dagen in de week in een cafeetje in Thernant! waar ik bij spring waar het nodig is en voor de administratie zorg! Op zaterdag ochtend maak ik samen met een goede vriendin van me schoon, een enorm vakantie huis in Moulins Engilbert! van 's ochtends 8 tot 's middags 4! En je kunt je geen voorstelling maken van wat je daar allemaal tegen komt! Maar goed het brengt geld op en het is tevens alleen voor het hoog seizoen! Toen ik afgelopen zaterdag aan het schoon maken was, werd ik gebeld door een ontzettend leuk restaurant hier in de streek Entrepot La gare! of ik misschien gister avond met ze mee wou komen werken! Ik vond het super, het was wel door lopen maar zo makkelijk en relax heb ik weinig kunnen werken!
Met andere woorden : here's a working lady speaking!

Met de taal gaat het tevens ook geweldig goed, omdat ik in Thernant ook veel met Franse mensen te maken krijg gaat mijn taal steeds beter nog verre weg van wat ik wil dat het word maar ik ga gestaag vooruit.

Tiemen de engel, die werkt zoals gewoonlijk maar door! alleen het hele fijne ervan is! Hij werkt nu thuis! Hij is de hele week en al een aantal weken bezig met het appartement wat hier natuurlijk nog moet gaan komen.
Ik moet zeggen dat ik het uit de grond vind vliegen de muren waren er natuurlijk al maar er was binnen de kortste keren ook een mooi dak en een eerste verdieping! Dit alles doet hij niet alleen! Gert zijn vader is een ware bouwvakker aan het worden, ze doen het super met zijn 2en mijn complimenten heren!

Buiten alle dagelijkse dingen om word er natuurlijk ook nog heerlijk gegeten genoten en in de tuin gewerkt! Hilde en ik hebben voor mij allemaal kleine kool plantjes gekocht: groene witte chinese rode en bloemkool. En nee geen zorgen de boerenkool die stond er al!Dus wij zitten gebakken deze winter!

Verder ontvangen we over 3 dagen! STORM!!! en Rens en Steef natuurlijk maar ook onze grandioos groot geworden neef! Voor de eerste keer die hele weg naar Frankrijk af leggen is natuurlijk niet zomaar iets wanneer je nog maar zo jong bent, maar de weg naar opa en oma die vinden ze toch al goed!
We hebben er heel veel zin in ook al zien we ze maar 3 daagjes!

Want zaterdag gaan wij op vakantie met mijn moeder en de Barbiertjes Jules en Lotte!Ontzettend gezellig naar de vendee!( en Jorony de leuke vriend van Snet )

Met andere woorden Tabee we spreken elkaar!

Liefs en een dikke kus Tiemen en Renee

  • 02 Augustus 2010 - 10:02

    Naudjan:

    Klinkt goed! het is ook fijn om gewoon pieken te krijgen (verdienen doe je ze al ;))
    En de taal komt vanzelf, als je de Nederlandse zinnen op die manier gaat schrijven: "Met de taal ... ga gestaag vooruit." Is het misschien maar beter dat je Frans gaat kletsen ;)

    haha, veel plezier met jullie (inmiddels) grote neef Storm (Heavy bones!)en de welverdiende vakantie daar op volgend!

    groet NJ&R&J

  • 02 Augustus 2010 - 10:20

    Tiemen En Renee :

    Hee gemenerd!!! nee je hebt gelijk tiemen zegt het iedere keer weer lees je teksten nou eens normaal over renee het zit vol met spel fouten en dergelijke hahah!! DOEGGGGG

  • 02 Augustus 2010 - 10:43

    Naudjan:

    :P
    haha

    groet aan die dakdekker dan maar!
    :)

  • 03 Augustus 2010 - 07:16

    Niels:

    Ik wil ook wel eens gebeld worden of ik gisteren ergens kan werken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 26468

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: