zweet en zonnebrand - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu zweet en zonnebrand - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

zweet en zonnebrand

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

08 Juli 2010 | Frankrijk, Lanty

Alors, hier gaan we dan maar weer voor ik weer dwingende mailtjes krijg van mensen dat er weer wat geschreven moet worden!

15-06-81 De knappe tiemen werd geboren en is 3weken geleden dus 29 geworden!
Wat een feestje was dat, gewoon gewerkt zoals andere dagen terwijl renee thuis zat te wachten met een zelfgebakken taart.Die lieverd werkt dus zelfs op zijn verjaardag nog gewoon door:) en toen die thuis kwam moesten we eerst nog eens boodschappen doen ook nog!

22-06-1988 De dikke Renée werd geboren. Ook voor mij hebben we een leuke dag georganiseerd.
Tiemen en ik hebben heerlijk friet en frikandellen gegeten.

Afgelopen zaterdag hebben we onze Franse vrienden nou ja Nederlandse franse vrienden uit genodigd om op de appero te komen.
Iedereen hier heeft die dag kei hard gewerkt om alles op rolletjes te laten verlopen. Hilde en ik en Rens ( als servies multitasker ) hebben de halve dag in de keuken gestaan.
Naud tiemen en Gert de hele hangar verbouwd tot een heuse feestzaal.
Het was een ontzettend geslaagd feest van saté met heuse saté saus tot heerlijke salades en een kampvuur en niet te vergeten ontzettend leuke gasten.
Het was een ( voor franse ( nou ja niets meer gewenden apen zoals wij) late avond) half 2 maar liefst!

Hitte!
ik heb gehoord dat het in Nederland ook zo heet is maar jongens jongens jongens wat een zomer! bij ons is het in het voor jaar ongeveer 3 weken echt mooi weer geweest de rest heeft het eigenlijk aan een stuk door geregend! We dachten dan ook dat de zomer nooit zou komen.
Zoals het hoort begon hier op 22-06-2010 de zon te schijnen en werd het zomer!En ben voorzichtig waar je om vraagt zeggen ze weleens nou dat klopt hier als een bus!
30/31/31/33/34/35 het kan de lol niet op, gelukkig staat er vaak wel een zuchtje wind en hebben we niets te klagen!
Ik vind het heerlijk die warmte, alleen ik kan me voorstellen dat je als je zoals tiem 8 uur per dag op een dak staat te zwoegen dat je blij bent dat je de schaduw in kan! Maar zoals ik al zei je hoort ons niet klagen!

Voetbal!
Ongelooflijk, wat een wk! de raarste uitslagen de beste teams er als eerste uit.We hebben hier in de buurt een cafeetje gevonden dat gerund word door Amsterdammers en inmiddels misschien wel goed kennissen van ons! Zij zenden iedere voetbal wedstrijd uit en daar zijn inmiddels een hele hoop Nederlanders uit de streek achter want wat denk je dat er leuker is:
- met zijn 2en op de bank spannende wedstrijden kijken.
- Of iedere keer weer lucht toeters zien te scoren om over het geluid van andere gekke Nederlanders heen te komen in de kroeg!
Nou wij gaan toch zeker wel meteen voor de 2de optie! wat een pret ontzettend veel mensen leren kennen,
en ook nog eens ervaren dat franse mensen naar de Nederlandse wedstrijden komen het scheelt zelfs niet veel of ze komen bijna in het oranje.( kan natuurlijk ook wel gewoon een goed excuus zijn om te drinken ) maar dat doet niet onder aan de pret.
Afgelopen keer zijn tiemen naud Gert en ik volledig in het oranje gehuld met zo'n enorme ole ole toeter op pad geweest.Rens en Hilde bleven thuis met de baby want die had de wedstrijd ervoor met nog niet eens 3 maanden oud moeten mee maken dat we Brazilië versloegen en de halve finalen in konden. Wat uit monde in een ware waterval van tranen, en niet alleen bij de baby!
We zijn hier in Frankrijk als nep Nederlanders natuurlijk nog steeds wel fan van Nederland en zijn dus ook zeer benieuwd naar zondag!

De tour de France,
Ook dit jaar rijd de tour weer door Frankrijk, en dit jaar hebben we de mazzel dat hij nog ontzettend dichtbij komt ook! morgen om 4 uur staan wij aan de kant van de weg in Luzy!Kei vet!

Nou ja tiemen is thuis en wil eten! dus ik stop maar weer!

Salut!

• 09 Juli 2010 - 10:04

Paul:

Hallo luitjes,

Nou de wordt wat gewerkt daar in Frankrijk. Arme Tiemen. Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jouw en Tiemens z'n verjaardag verjaardag k. Drink er hier wel een kindercola op.Hoop jullie snel weer eens te zien, met de 4 daagse misschien ? Nou nu nog wereldkampioen worden dan is dit wel een heeeeeeele mooie zomer.
    Groetjes en een knuffel voor de hond.
    Paul x

• 12 Juli 2010 - 10:58

St2R :

Bonjour les fous!

Wat leuk weer om te lezen hoe het met jullie gaat daar! We zijn met z'n allen licht in de rouw.. tja het was zo mooi: de WK finale! Maar er kan er maar 1 winnen en dat waren wij helaas niet! Wij kijken er ontzettend naar uit om naar Frankrijk af te reizen. Nog 3 1/2 week te gaan voor we gaan..! We komen op vrijdag aan dus we zien elkaar nog voordat jullie richting Atlantische kust vertrekken, leuk!! Hier is het nu gedaan met de zon: het onweert ontzettend. Hoop dat jullie beter weer hebben. We spreken elkaar snel, kus uit Kudel, St2R (codenaam voor St- eef en St- orm, Renske hihi!)

• 16 Juli 2010 - 09:27

M'loesje:

Hai hai,
    ja best wel leuk he ergens anders dan in nederland oranje te volgen... wel jammer van zondag!
    Hey klinkt goed allemaal hoor, vooral het fijt dat het eindelijk zomer is daro. En fijn om te merken dat er iemand eens een keertje niet klaagt over de hitte...blij zijn met inderdaad de warmte!
    Ik hoop dat het lekker aanblijft, kan me niet meer herrineren hoe het voelt om onder de 30 te komen dus zal nog wennen worden straks weer thuis!
    Dikke knuffels en keep up the good work.
    Xx.