Het groene hart van Frankrijk - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Het groene hart van Frankrijk - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Het groene hart van Frankrijk

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

10 Juni 2010 | Frankrijk, Lanty

Het groene hart van Frankrijk,
Ik mag niet schelden maar doe het toch even, potverdikkeme!
Ik begrijp helemaal hoe dat kan, ineens kwam het besef, daarom is het hier in de zomer toch zo mooi groen bij wel behoorlijke temperaturen.

Regen.

Regen.

En vooral nog eens Regen.
Ik overdrijf trouwens niet hoor ook al zit het wel een beetje in mijn aard om alles wat aan te dikken, deze keer heb ik gelijk! Ze zeggen het hier zelfs op de radio, slechtste voorjaar sinds...
Het is momenteel ook wel erg bloemen verdrinken, onkruid groeit harder dan ooit, alles zit vol modder, ik heb 5 x per dag natte kleren als ik met toon ga lopen. Het regent gewoon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, en dan niet een beetje miezer zoals we dat in Nederland kennen nee gewoon dikke druppels.

Ik vind het toch wel een beetje lijken alsof we getest worden, eigenlijk hadden we namelijk altijd gezegd we testen eerst een half jaar tot een jaar en dan gaan we kijken wat we echt willen, nou de ergste winter sinds 1964 hebben we er al op zitten en nou ook nog het slechtste voorjaar.

Nou klinkt het trouwens wel heel erg, we hebben namelijk ook al wel mooi weer gehad hoor prachtig zelfs.
En ik heb vernomen dat het in Nederland niet beter is.

Over het weer in Nederland gesproken,
Hebben jullie het weer bericht al gehoord? Die enorme onweerswolk die de aankomende 4 jaar boven jullie gaat hangen? VVD, ik citeer Mark Rutten vanochtend:

MAAR DE GROOTSTE WINNAAR IS NATUURLIJK DE PVV VAN GEERT WILDERS,DAT GAAT DAN OOK DE EERSTE GESPREKSPARTNER WORDEN VOOR EEN MOGELIJKE COALITIE.

Wanneer er een avondklok word in gesteld voor mensen met bruin haar en bruine ogen en een beetje een buitenlands uiterlijk.
In Frankrijk zal je vast wel worden geaccepteerd, en nog een fijne gedachten is dat het hier nog lang niet vol is.

( en we dat ook graag zo willen houden )

Ik wens jullie veel succes, Mark Rutten och och och.

Nou even over het stoppen met roken!
Het gaat geweldig, na dag 2 eigenlijk nergens meer last van gehad. Als ik dacht aan roken dan zei ik nee renee ga lekker met toon wandelen of zo, neem een slokje water. Ik had al van alles in huis gehaald biergist tabletten, sinaasappels chocolade alles.
Niets nodig gehad nergens last meer van, ik denk er zelfs helemaal niet meer aan tot tiemen thuis komt, en hij zo heerlijk naar sigaretten ruikt.Dan vraag ik wel eens peukje delen? alleen trapt hij er nooit in.
En al zou hij, dan zou ik hem niet eens meer aan nemen.
Of ik er dikker van ben geworden dat weet ik nog niet helemaal ik ben ook nog niet zo heel lang onder weg he?
Ik zal het wel volhouden en dan zien we wel weer wat er met mijn gewicht gebeurd.

De tandarts ook nog zo'n verhaal apart. Ik ben in middels geopereerd.
Ze hebben mijn tandvlees van boven tussen mijn tanden door tot op het bot opengesneden en er onder schoongemaakt, geconstateerd dat er bijna geen bot meer onder zat, en alles weer dicht gehecht met de mededeling dat ze er over 2/3 maanden als de ontsteking een stuk minder is ze er een membraan ( stuk nep bot) in gaat zetten zodat ik mijn tanden kan behouden.
Mijn tip voor mensen die last van iets in hun mond hebben, ga toch maar meteen naar de tandarts en laat je helpen..
Deze operatie viel nog mee maar ik zit niet te wachten om weer op dat stuk opengesneden te worden en nieuw bot in mijn kaak te laten plaatsen...
mijn tandvlees ziet er nu beter uit maar denk als ze er weer in gaan snijden dat het er niet mooier op zal worden.

Nou jongens ik ga de trap schuren, voor iedereen die wel leest en nooit iets achter laat, DOE NOU EENS WEL!!!
mietjes!

LIEFS
Renee en een dikke kus van tiemen:)
( oeh dat gaat hij niet leuk vinden :P)





- vergeten jullie niet dat mijn mooie man 15 juni bijna 30 word:P (29dus)

  • 10 Juni 2010 - 10:22

    Naudjan:

    En, heb jij gestemd in Frankrijk, om wat tegen dat Rutte of Wilder tuig te doen?
    tot snel en dikke kus (zeker voor die ouwe bok)

    ander ouwe bok! ;0

  • 10 Juni 2010 - 10:45

    Bram:

    Ik heb al een reis geboekt voor 4 jaar mocht Rutten en Wilders de boel gaan leiden...haha.


  • 10 Juni 2010 - 15:15

    Jet:

    hoi peeeeee, ik hoor donderdag of ik geslaagd ben:D doe je dan ff belle. maar niet tussen 3 en 4 want dan wacht ik op telefoontje van school. ik heb al heel erg veel zin in de vakantie. KUS

  • 10 Juni 2010 - 16:14

    Babbel:

    ik ben heeeel trots op je pee, dat je niet meer rookt!! ga zo deurrr. kusjes babbel

  • 10 Juni 2010 - 18:18

    Tante Corina:

    Hee Pee,
    Heel goed dat je niet meer rookt en ja, het wordt er hier in Nederland niet beter op vrees ik. Zelfs in Millingen is er erg veel op de PVV gestemd. Ik schaam me bijna Nederlander te zijn, we hebben gelukkig nog werk anders wordt het helemaal moeilijk......
    Hou vol he?
    En .....hier is het niet zo nat, wel benauwd en bewolkt
    Groetjes
    Cur

  • 12 Juni 2010 - 09:00

    M'loesje.:

    Ja ik vindt het maar niks...denk dat ik mooi hier blijf in Asia, niks te zoeken in het 'vreemd-belachelijk-politiek-veranderende-nederland'...!

    Maar uhm, denk maar zo...die regen daar bij jullie valt waarschijnlijk nog mee ten opzichte van de tropische buien die wij op onze hoofdjes neerestort krijgen...hihi! Het regenseizoen is begonnen...
    Maar genieten doen we nog steeds hoor en dat blijven we voorlopig ook nog wel doen.

    Toi toi met de buien, je tandjes, stoppen met roken (heel goed) en alle andere perikkelen en fijne dingen.

    Knuffels.
    Xx.

  • 14 Juni 2010 - 18:57

    Erik:

    2/0 ja hoor we worden wereld kampioen haha

    maar idd rene je moet niet zo gaan zeiken daar wordt je oud van haha en wat dan nog avond klok kan eef veilig over straat ´s avonds hoef ik er teminste niet uit, ja er gebeuren goede dingen in nederland, en ja op de vervolg curses gaat het ook goed beter toch.
    nou we zien jullie wel met de zomer feesten haha toch......
    gr erik

  • 14 Juni 2010 - 19:02

    Erik:

    en nog even iets, IK HEB OP DE VVD GESTEMD
    alleen had ik wel nelie kroes aan de macht zien komen, ach ja rutte is ook goed, veilig is mijn huis en mijn baan nou daar drinken we op
    gegroet groen linkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 26477

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: