We leven nog!!! - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu We leven nog!!! - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

We leven nog!!!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

07 April 2010 | Frankrijk, Lanty

Morguh,

Kun je je dat aller eerste hoofdstuk nog herrineren finalement l'internet?

On a deja finalement l'internet!!
Na bijna 9 weken te veel vertrouwen te hebben gehad in het Franse internet systeem is het dan eindelijk weer zo ver. 7x hebben we aan de telefoon ( als we die hadden want die word samen met internet afgesloten )te horen gekregen oké meneer mevrouw word geregeld 15 dagen... wachten wachten en spuugziek en kwaad nog eens wachten van het kastje naar de muur gestuurd worden maar EINDELIJK! internet.

Ik zal jullie vertellen dat ik het zwaar heb gehad zonder, ik ben namelijk pas 21 en ben praktisch opgegroeid met internet, tiem wat is de hoogste berg hier? waarop hij zegt zoek maar op, en ik hoogst geïrriteerd terug roep WE HEBBEN TOCH NOG GEEN INTERNET OFWEL?? eigenlijk niet beseffend dat voor dat er internet was er ook tal van mogelijkheden waren om dat soort dingen op te zoeken.

Plus contact hoe makkelijk goedkoop en snel is het om iemand even een mailtje te sturen een foto of een liedje? Met andere woorden zeker hier kunnen we niet meer zonder.

Verder hebben we een hoop te vertellen: maar ik hou het kort want ik heb namelijk nog 160 e-mails op me wachten om te deleten ( ook hoogst irritant is dat het dan 157 e-mails reclame zijn )

Het weer, ja het koude weer heeft net zoals bij jullie behoorlijk lang geduurd, maar er is verandering in gekomen 3 weken geleden viel er op maandag sneeuw en de zondag erop was het 20 graden, dat heeft ongeveer een week geduurd tot dat de ouders van tiemen kwamen met wie we het mooie weer graag hadden willen delen maar vanaf de dag van aankomst tot vandaag heeft het geregend.
Erik en eva hebben ook hun lang geplande vakantie hier gespendeerd waarmee we trouwens gewoon tal van leuke dingen hebben gedaan in de regen!Maar het word beter is ons belooft door de meteo omroep, maar goed Frankrijk belooft wel meer.

WERK, Zeker een woord om even groot te typen want wauw. We wisten wel dat we gewoon rond konden komen en geregeld een klus zouden krijgen maar dit durfden we niet te dromen!
tot na de zomer eigenlijk al helemaal volgeboekt! leuke klussen en allemaal redelijk in de buurt.
Met het appartement wat tiemen aan het bouwen is gaat het ook uitstekend de fundering ligt er en we hopen dat het blijft vlotten!!

Het boerenleven:
Ik ben begonnen met een in potten geïnstalleerde groentetuin, nou ja ik zal eerlijk zijn zaadjes van kruiden op aan het kweken in potten om te oefenen voor mijn ooit komende eigen groentetuin! tevens heb ik een bessenstruik, tiemen moet van mij iedere dag verplicht mee kijken of er al weer nieuwe blaadjes aan zitten, en ja die zitten er geregeld!
Verder ben ik 3 weken terug met een vriendin naar dijon geweest om even het boerenleven te ontvluchten en te shoppen.heerlijk was dat, tot we eigenlijk na 3 uur al gek werden van de hoeveelheid mensen de drukte de auto's het oversteken en de hele mik mak die in Nederland de normaalste zaak van de wereld zijn. Nu zul je denken stel je niet aan man maar stel je eens een plek voor, in de middle of no where aan een dood lopende weg tussen de weilanden waar je niets anders ziet als de auto van de postbode en de boer op zijn quad voor 8 weken. oké oké we gaan dan wel eens naar de winkel en ja daar zie je wel mensen en auto's maar niet te vergelijken met wat we in Nederland gewend zijn. Dan is het echt gewoon zwaar om in een stad te lopen waar je continue aan de kant moet voor 1000 mensen die kris kras door de winkels lopen. Tot slot van rekening stonden we op de weg terug uit dijon in de file. Toen hebben we elkaar gezworen dat we geen boerinnen worden en ons er af en toe door heen gaan slaan om dan weer te kunnen waarderen waarbij je thuis komt.

Toon:
Ook een hoofdstuk apart, onze toon dat kleine schattige hondje van de foto's is:




Een moordenaar.
Oké oké het is het instinct van het beestje en ja ik koos voor een jachthond maar om nou een kip van de buren te vermoorden. het ging zo rennen rennen rennen HAP in de nek en het beestje in haar mond nemen en naar mij komen rennen van kijk : cadeautje! Ik heb staan janken!!
A, het was niet onze kip
B, kleine kinderen worden groot
oh nee@
C, kleine hondjes worden groot.
D, We hebben de kip ook nog eens onthoofd met de gedachten hem op te gaan eten, en ik ben nog een te grote scheiterd om het daadwerkelijk te doen ook.

Bleig, vind het nog steeds een rot verhaal maar goed het heeft ons laten zien dat het nu de tijd is het beestje in het gareel te houden.

We hebben Toon tevens vandaag voor de eerste keer geplukt, ze is weer zo glad en glanzend als toen ze klein was.

Ik denk dat dit een beetje het einde van het verhaal gaat worden.
Ik wou jullie ook nog even vertellen dat er weer een neefje of nichtje op komst is! de broer van tiemen en zijn VROUW inmiddels zijn in verwachting en half april uitgerekend.We zullen in die tijd dus even een tussenstop in Nederland maken als we op door tocht zijn naar GRIEKENLAND!!! JAHOEEE gaan we 1 mei een weekje heen! met mijn moeder
oom en tante en mijn nichtjes!!

De gene die het iets aan gaat en interesseert die krijgen wel te horen wanneer precies!
Goed ik zal proberen internet dit keer te kunnen houden en dus ook vaker een verhaaltje te typen!

Bonne journee
Bisous

  • 07 April 2010 - 18:04

    Paul:

    Hallo "vakantiegangers",
    Leuk om iets van jullie te horen. Hoop jullie snel te zienin april.
    Groetjes Paul

  • 08 April 2010 - 11:53

    Boudewijn:

    Hee,

    leuk om te zien dat het jullie zo goed af gaat!

    V

  • 10 April 2010 - 10:31

    Marlies:

    Hallo Renee en Tiemen
    Wat een goede berichten. Ik had van Merie al gehoord dat jullie mee gaan naar Greece. Ik vind jouw schrijfstijl erg leuk, Renee
    groetjes van Marlies

  • 11 April 2010 - 17:24

    Juul:

    Hoi Renee en Tiemen,
    Even dacht ik dat jullie van de aardbodem waren verdwenen,maar gelukkig gaat het goed daar.
    Internet is daar zeker op hol geslagen,kreeg 9x dezelfde mail,net als jullie toon.
    Hier gaat alles z'n gangetje,gelukkig gaat het weer ook de goede kant op al was het vandaag erg koud.
    Succes met het kweken van de zaadjes.
    Groetjes Fred en Juul.

  • 14 April 2010 - 04:35

    M'loesje:

    Hai hai dan daaro,
    nou dat hele verhaal van die weinig auto's en verdwaast te raken in een stad...ZOOOOOO herkenbaar...hihi... Klinkt als dat jullie het errug goed voor elkaar hebben. Oh en als wij weer een keertje terug zijn in europa komen we jullie zeker opzoeken...misschien kan ik je wat tips bieden over tuinieren aangezien ik hele moestuinen heb gebouwd en verbouwd hier de afgelopen 4 maanden...
    Ons gaat het ook nog allemaal prima de pima af en genieten volop. Gaan aankomende twee weken op pad richting Cambodja om daar vervolgens lekker een aantal weken eens te kijken hoe het er in het dagelijks leven zoal uitziet!
    Dikke knuffels en tot contact ze.
    Xx

  • 15 April 2010 - 17:17

    Hilde:

    Hoi Tiemen en Renee , mooi verhaaltje dat je ons stuurde over al het wel en wee in het Franse land dat ons ook zo na aan het hart ligt. Nog even en dan komen weer weer aan! We zullen Renee dan niet treffen omdat zij dan al naar Nederland is vertrokken op weg naar Griekenland !We hopen het zo te kunnen regelen dat we op tijd zijn om Toontje op te vangen maar een en ander hangt af van de komst van het kleintje van Naud Jan en Renske.Verder is hier alles prima ,we hebben gezellig de verjaardag van Renske gevierd. Ze zijn druk bezig met hun tuin die prachtig wordt! De anderen waren er ook allemaal en dat was echt leuk . Zaterdag gaan we naar Hoorn om de stalraampjes op te halen. Het bezorgen zou 90 euro kosten daarom gaan we zelf maar rijden en een combi maken met Kudelstaart en Zeist als dat uitkomt tenminste.Nou lieve Fransozen alvast een goed weekend en tot mails ! We zijn benieuwd naar al jullie nieuwtjes ! Gert Jan en Hilde.

    allemaal en dat was echt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 26472

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: