Terug in Siberie - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Terug in Siberie - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Terug in Siberie

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

09 Januari 2010 | Frankrijk, Lanty

Mochten er typ fouten in dit stuk zitten dan kan dit 2 redenen hebben.
De hond wil mee typen, of mijn vingers trillen zo hard van de kou dat ik de juiste toetsen niet meer raken kan!
Ga uit van het eerste.

De omstandigheden: in huis 10 graden, buitenshuis min 5 en sneeuw.
Dit is al een hele verbetering met hoe de omstandigheden waren toen we aankwamen woensdag avond om 9 uur.

Aller eerst wou ik toch nog even iedereen die ik niet persoonlijk gesproken heb een gelukkig nieuw jaar wensen, weet dat het officieel al niet meer mag maar hier in Frankrijk houden mensen zich niet zo aan de regels.
Dus bij deze: Het beste voor het komende jaar.

We hebben een hoop te melden dus de dingen die ik ga melden zullen niet ontzettend uitgebreid zijn!

We zijn in totaal meer als 2 weken in Nederland geweest, we zouden eigenlijk kerstavond aan komen, maar de puinhoop die de sneeuw in Nederland heeft aangericht was hier natuurlijk ook.
we zijn 3 dagen eerder vertrokken omdat we anders bang waren dat we misschien helemaal niet meer weg kwamen. hier lag ook een behoorlijk dik pak sneeuw en met een bus die 2300 kilo weegt en achterwiel aandrijving heeft is het nog maar de vraag of je de berg op komt.
Maar goed na een van de snelste ritten die we gereden hebben zijn we helemaal veilig aangekomen.
Al hoewel nog voor autun de uitlaat onder de bus uitviel en tiem dus in min 7 300 meter door de sneeuw terug heeft moeten lopen om een bepaald onderdeel overreden terug te vinden, maar er na een uur in de sneeuw onder de bus te hebben gelegen ook weer onder heeft gekregen. En zonder goed werkende verwarming ( tiemen gaat nu weer zeggen hij doet wel iets) en ja dat doet hij ook maar bij de meeste auto's maakt de verwarming het toch wel behaaglijk met deze temperaturen, en die van ons niet.

Maar we kwamen thuis waar we het ontzettend gezellig hebben gehad veel familie en vrienden bezocht en het naar onze zin gehad.

Toen kwam er een groot dilemma,
Renske de zus van tiemen is de 11de januari uitgerekend.(tiemen zegt uitgeteld ik weet het niet meer):P
Maar eigenlijk was ons plan de 3de al weer op huis aan te gaan.
Na even wikken en wegen hadden we besloten het van het weer af te laten hangen, we konden onze klus af maken als er geen sneeuw lag en dan weer terug naar Nederland komen als Renske bevallen zou! Of we zouden het er op gokken en nog blijven tot de 11de en als het er dan niet was pas eind januari weer terug komen.
Het eerste is het geworden!
We gingen terug want het was hier al bijna een week 12 graden geweest met regen, en dat is 10x beter als werken in de sneeuw als je het dak op moet.

( nu weer terug bij het punt waarop we terug kwamen.)

De snelste rit ooit hadden we gemaakt 9 uur en een klein beetje en dat voor 800 kilometer met een bus die niet harder kan als met moeite 110. Hartstikke netjes kapitein!!
We stappen de auto uit in Lanty en het is godver@##$$$mme hartstikke koud, 4 graden in huis om precies te zijn. en nu denk je als elektrische verwarming hebt is dat zo weer warm, maar ik denk zelfs dan niet.
Alles is koud ieder kopje bestek de deurklink de bank het bed vochtig en steenkoud. Nu zijn we al 3 dagen aan het stoken en is het weer behaaglijker aan het worden tiemen vond dat ik overdreef qua temperatuur en dat deed ik ook wel een beetje ik keek net op de binnen thermo en na 5 uur stoken ondertussen vandaag is het van vanochtend 10 naar nu 16.
Maar dan nog is het huis koud, en als de kachel vannacht niet lang genoeg aan blijft is het morgen toch weer 10!
Goed het mocht bij aankomst koud geweest zijn! maar er lag geen sneeuw een gat in de lucht sprongen we,want dan konden we klussen wat voor ons nog steeds gewoon brood op de plank betekend, kraak helder was het. Nou na een nacht lekker geslapen te hebben worden we laat wakker volgens mij pas rond 12 uur, we lopen naar buiten voor ons eerste sigaretje en ja hoor ALLES WAS WIT!!!!!!!!! 2 weken regen en warm en wij zijn er 1 nacht en alles is wit. We keken naar de weersverwachting, en het kwam er op neer de aankomende week word het koud en blijft het sneeuwen!!
We weten dus nog niet hoe en of we de klus nu wel kunnen afmaken, want voor morgen word de ergste sneeuw voorspeld.We hebben dus voor een dikke week boodschappen gedaan en hopen op het beste.

Ik heb ook nog ontzettend goed nieuws! we hebben gister een nieuwe klus aangenomen waarmee we eigenlijk tot de zomer volgeboekt zitten!
beter hadden we het niet kunnen treffen!!!helemaal super de super
de vooruitzichten zijn goed, of in ieder geval een regelmatiger inkomen waardoor we ook kunnen gaan kijken voor ons zelf!

Verder kijken we er ontzettend naar uit om oom en tante te worden!!
en om weer naar Nederland te komen over een week of anderhalf!!


ALLE LIEFS van de wereld, en zoals ze hier zeggen
Bonne Annee


  • 09 Januari 2010 - 14:37

    Stefan En Renske :

    'Allo 'allo! Leuk weer om te lezen wat jullie zoal bezig houdt.. Balen van die sneeuw! Die hebben jullie per abuis aan jullie trekhaak meegesleept naar Frankrijk denk ik... alhoewel, hier hield het deze week ook niet echt op met sneeuwen. En al loop ik als een pinguin, ik ben er nog steeds geen, dus die sneeuw kan me gestolen worden!! Ik blijf dan ook maar een beetje in en om het huis, in afwachting van ...?? Op de vijver voor ons huis zijn ze al wel de hele week aan het schaatsen, dat is wel heel leuk om te zien. Leute, we houden jullie uiteraard op de hoogte! hoop dat jullie niet ingesneeuwd raken en het kwik snel weer een beetje optrekt naar iets fatsoenlijks (laten we eens beginnen met een graadje of 12 buiten?) Toi toi toi! Steef en Rens x

  • 12 Januari 2010 - 10:24

    Ger Hanssen:

    Lieve Renée en Tiemen
    Een heel gelukkig en inkomensvol 2010.
    Ik ben net terug van bali ( 32 graden en vochtig: Heerlijk) en kom in de sneeuw thuis.
    Ik hoop dat jullie goed klusweer krijgen!!!!
    Liefs ger

  • 13 Januari 2010 - 12:40

    Awaly (lee):

    Salut frere et soeur,
    D'abord je vous souhaite mes meilleure voeux 2010. Ik heb altijd ontzettend die foto boek gekeken en gelezen paar stuuks. Aiee-aiiee, Je m'excuse de mon retard.(NIEUWS!!! ) Op einedelijke, ik heb die rijbewijs gehald en gekocht Peugeot 205 gekocht(mn eerst auto).
    Hey brada Tiem, ik zag je Billa en meteen heb gespeeld die liedje. Renee, si t'es a Nijmegen? On doit prendre a verre.

    Big hug
    Lee
    Peace & Luv.


  • 30 Januari 2010 - 10:57

    M'loesje:

    Hai hai,
    gewoon even een berichie dat we ook heus nog wel aan jullie denken hoor...;-)
    Dikke knuffels met zonnestraaltjes.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 26474

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: