Sinterklaas - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

02 December 2009 | Frankrijk, Lanty

C'est presque Saint Nicolais,

En wij zijn omringd door weinig anders dan: de Kerstman - sneeuwpoppen - hertjes in tuinen en lichtjes op daken, kransen aan de deuren en de kerst sterren in potjes.
Want zoals bijna iedereen wel weet vieren ze hier geen Sinterklaas.
( hij zou het anders ook wel druk krijgen dus laten we blij zijn )
Eigenlijk dacht ik dit jaar dus ook mijn eerste non-sint 5 December te hebben.

Niets bleek minder waar, afgelopen zaterdag is de Sint al bij ons aangewaaid. Niet dat hij hier handig op de helft dacht te kunnen overnachten, nee er lag een heus pakje voor onze deur.

Tnt post stond er op en geadresseerd aan tiemen en Renee Peters ( ik schrok er ook een beetje van ).
Maar goed laten we het over de inhoud hebben: HAGELSLAG ROOKWORST PINDAKAAS CHOCOLADE LETTERS en ZWARTE PIET!!!
Al deze lekkernijen zijn hier in Frankrijk niet te vinden en we waren dus ook zeer content!
Dank je OPA en OMA!!!
Geweldig nu kunnen we zaterdag toch wel een ultieme sinterklaas avond vieren met boerenkool met unox worst chocolade letters en peppernoten voor de kachel!

Genoeg gezwetst!
Dit weekend werden we gezelschap gehouden door toch wel een behoorlijke club vrienden uit Nederland! Met zijn 8en aan de eettafel en op gesplitst allemaal 3 minuten douchen.
Getraind als ik dacht te zijn in het nuttigen van een glas rose bleek het ook dit weekend weer niet waar.

Reeds een beetje bij gekomen en alweer 3 wasmachines verder, zie ik toch wel de lol in van het zo genoemde bierspel.

Morgen beginnen we aan onze eerste klus, het slopen van dakgoten bij Joke en Rina 2 Nederlandse vrouwen hier in de buurt. Duimen dat het niet te koud word want we gaan met zijn 3en.
We hebben al ondervonden dat toon toch wel de beste sloper is vooral met oud hout.

Eigenlijk had ik ook maar weinig te vertellen dus ik houd het dit keer ook erg kort!
De meeste van jullie zien we rond de kerst in Nederland!

We zullen kerstavond arriveren en rond 2 januari pas weer op huis aan gaan!

Gros bissous

  • 02 December 2009 - 17:46

    Jules:

    Moet jij eens 1 keer raden wie die kado tip aan lenie en theo heeft gegeven:D

  • 02 December 2009 - 19:57

    Erik:

    nou wees blij mijn weekend is alweer helemaal volgeboekt bluh

    gr erik

  • 03 December 2009 - 04:53

    M'loesje:

    mmmm...pepernoten en taaitaaipopjes...dat zou stiekem best wel lekker zijn ja!
    Maar ook hier hebben ze geen idee waar ik het over heb als je dat probeerd uit te leggen...hihi!
    Gebiet van de boerenkool (ook iets waar ik stiekem toch wel een klein beetje jaloers op ben maar ik weet het ik mag alles behalve klagen en dat zal ik dan ook niet doen ;-) )en succes met de sloopklus.
    knuffels vanuit het verre maar heerlijk zonovergoten Thailand.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 26471

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: