Thuis komen - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu Thuis komen - Reisverslag uit Lanty, Frankrijk van Tiemen en Renee - WaarBenJij.nu

Thuis komen

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Tiemen en Renee

09 Januari 2011 | Frankrijk, Lanty

Lieve Lieve Lieve lezers,

Voor alle toch wel trouwe fans, hebben we besloten toch gewoon lekker door te schrijven. Maar dit keer toch echt op een voorwaarde: namelijk reacties!!!!

We zijn er weer!! de buffalo grill de grote glijbaan dijon beton een aantal willy betzen en vos, en we kunnen de snelweg weer af.
En het typische is dat daar Frankrijk voor mij pas echt begint.
De wijnvelden, de geur van brandende kachels bereid voedsel haakse bochten idioten op de weg geen stoplichten geen files geen... Nederland.

God wat hebben we het goed gehad, een warm bad! maar geen thuis.
Ik zeg altijd waar je ouders zijn of wonen kom je hoe dan ook altijd thuis, en dat blijft ook zo maar het land zelf is niet meer ons thuis.
Ik heb het op de terug reis met tiem erover gehad hoe ons leven eruit zou hebben gezien wanneer we in Nederland waren gebleven.
Ik zal dit hele gesprek maar niet herhalen, maar het leuke is dat sinds wij Frankrijk hebben ervaren geproefd en voor toon besnuffeld weten wij zeker dat wij er niet meer gelukkig zouden kunnen zijn.
We zijn hier op onze plek gelukkig rustig en verliefd.

We kwamen aan hier in huis en in huis was het 6 graden ik kan jullie vertellen dat is niet warm!
En het typische was dat het buiten gewoon 1Z graden was we hebben dan dus ook overwogen om buiten te eten.
Alles binnen is dan namelijk vochtig en koud, de bank kopjes de vloer de lucht de muren... Muizen hebben ons huis blijkbaar wel prettig gevonden tijdens dit stukje winter ik ben blij voor ze maar kan je vertellen dat ze ook snel weer weg zullen zijn.
De eerste ochtend hier werden we om 12 uur wakker met de zon op ons gezicht het was niet overdreven 15 graden en heerlijk warm.
We hebben toen ook gauw alle ramen en deuren open gezet het was tenslotte veel warmer buiten dan binnen.
Genieten was dat.

Nou we hebben ook nog een boel goede voornemens voor het nieuwe jaar.
Namelijk: voor tiemen is het makkelijker we gaan de eerste maand geen alcohol meer nuttigen thuis en het proberen vol te houden tot sint juttemis.

ik stop vanaf volgende week met roken en dus ook met drinken aan huis
En ik wil 10 kilo kwijt voor het einde van dit jaar, en ze vooral ook gewoon weg houden.

Dat is me nog al wat voor ons dus het word gezellig hier in huis.

Ik heb eigenlijk niet veel te melden nog want er is dus gewoon nog niet zo veel gebeurd.
ik ga jullie op de hoogte houden.

En lieverds in Nederland Bedankt voor alles, we hebben nogmaals ontzettend genoten.

A la Prochaine,
Bisous

  • 09 Januari 2011 - 12:11

    Naudjan:

    IK WIL OOK DE BUFFALO GRILL! (maar dat mag nooit van rens :p)

  • 09 Januari 2011 - 12:55

    Jasper:

    hee toppers,

    Vond het ook super gezellig dat jullie er waren!!! Fijn dat jullie het daar zo goed hebben samen en misschien tot in april.


  • 10 Januari 2011 - 09:40

    Marlies:

    lieve renee en tiemen

    ik geniet iedere keer weer met volle teugen van je reisverslag, rnee. Je schrijft leuk! Lijkt het maar zo? of vind jij schrijven een leuke hobby?
    Ik schrijf op dit moment veel met mijn vriendin in Amerika. In het begin vooral om de 40 jaar te overbruggen die we niet samen hebben gehad. Maar nu de telefoon (belbob) zo goedkoop is bellen we uren per week.
    Heerlijk. Wat jammer dat ik zo lang gelden het contact met haar verloren heb. Maar des te leuker om nu al die tijd op te vullen met verhalen, herinneringen en opgewonden kritiek op de maatschappij van nu.
    Blijf schrijven want wie weet, ga je daar nog eens geld mee verdienen.
    liefs van Marlies en Joop

  • 10 Januari 2011 - 09:43

    Niels:

    -Juttemis hoort dus ook nog bij de link...

  • 10 Januari 2011 - 11:52

    Renske:

    Omdat het heeeel leuk is om te horen hoe het met jullie gaat en jullie hebben aangegeven alleen door te schrijven als we reageren: bij deze een REACTIE!!! Druk met de voorbereidingen voor de verjaardag van Storm... Het gaat een gezellige dag worden! Jammer dat zijn oom en tante in het Franse wonen, maar van de andere kant: waar kun je nou beter familie hebben wonen dan op het mooie Frans eland. Ideaal om lekker heen te gaan in de vakantie. Tja, en dan moet je ze op andere momenten wel eens missen he. That's life! Fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad en weer helemaal thuis zijn. Geniet van elkaar en het thuis-komen en tot snel. Kus uit Kudel, Rens x

  • 10 Januari 2011 - 21:23

    Stefan:

    Hi Tiem&Renée,

    Dat zijn pas goede voornemens en met 6 graden binnen, stook je je vetreservers zo weg.. zijn die 10 kilo er ook weer af, moet je meer drinken om weer op gewicht te komen, ga je daar van stressen en begin je weer met roken... Nou heel veel succes ;-).
    Anyways, we zullen de foto's van Storms verjaardag jullie kant op sturen! Tot snel!

  • 10 Januari 2011 - 21:23

    Stefan:

    Hi Tiem&Renée,

    Dat zijn pas goede voornemens en met 6 graden binnen, stook je je vetreservers zo weg.. zijn die 10 kilo er ook weer af, moet je meer drinken om weer op gewicht te komen, ga je daar van stressen en begin je weer met roken... Nou heel veel succes ;-).
    Anyways, we zullen de foto's van Storms verjaardag jullie kant op sturen! Tot snel!

  • 10 Januari 2011 - 23:45

    Neeltje:

    Leuk om je weer ff te zien in de oude vertrouwde billa :) Geniet lekker verder in La France Xx

  • 11 Januari 2011 - 08:40

    M'loesje:

    hai lieve jullie,
    als ik dit zo lees krijg ik ineens weer enrome kriebels. Ik vertel mezelf dat het hier best wel fijn is maar stikem weet ik ook hoe het voelt om inderdaad je ergens anders (of dat nou Frankrijk, Thailand of St Juttemis is) pas echt thuis te voelen...
    Maar goed, ik ben wel terug in NL en zal daar maar gewoon aan moeten wennen en gelukkig maken mn lieve vriendjes en vriendinnetjes en zo het wel erg aangenaam. Nu maar werken aan de emigratie plannen...
    Moet ook zeggen dat ik jullie er ook wel erg goed uit vondt zien, het is te zien dat jullie het fijn hebben daar, samen en met alles wat je doet.
    Geniet, leef en ervaar en wij komen echt wel buurten...
    Knuffels en tot over contact ze.
    Xx.

  • 11 Januari 2011 - 15:16

    Lasse:

    Hier, ajb een reactie!

    Effe he, 10 kilo kwijt!? Blijft er niets meer over joh!

    Geniet van de 0,0promile maand!

    Groetjes
    Lasse

  • 13 Januari 2011 - 09:30

    Ger:

    Lieve Renee en Tiemen
    Ik wil jullie nog een een fijn, gelukkig en vruchtbaar 2011 toewensen.
    Met vruchtbaar bedoel ik niet kinderen krijgen, maar dat jullie zullen toegroeien naar wie je in wezen bent.
    Vanuit Bali heb ik jullie sms-je niet beantwoord, vandaar nog deze late reactie.
    Fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden in Frankrijk.
    Ik hoop dat jullie leven wordt als een God in Frankrijk.
    Liefs Ger

  • 13 Januari 2011 - 12:54

    Erik:

    he franzosen, niks is er beter dan holland jonguh.
    hier heb je teminste bakpou super knoepert en bami echt hollands eten dus haha.
    ik vond het super super super dat jullie er waren en bo vond het ook leuk. maar ik ga effe ook niet meer zat worden haha.
    en voor tiemen áls tie maar ijs en ijs koud is haha tot de volgende keer maar weer we bellen laterzzzzzzzz

  • 30 Januari 2011 - 21:18

    Paul:

    Hallo Luitjes,
    Een verlaate reaktie maar toch. Jammer dat we niet even nog afscheid hebben kunnen nemen maar goed, Nijmegen -Frankrijk is niet zover hahaha.
    Hopelijk mag ik in de lente/zomer een keer komen kijken bij jullie, wie weet loop ik wel een mooie francaise tegen het lijf, worden we buren hahahaha. Nou ik wens jullie weer veel succes met de stop ,met drinken/rookactie en hoor graag van jullie.
    Groetjes en een knuffel voor de hond.
    Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiemen en Renee

"Tout homme a deux pays: le sien et puis la France."

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26428

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 30 November 2019

Overwinteren

Landen bezocht: